Програма eTwinning – це навчальна програма Європейської Комісії, започаткована з метою розвитку нетворкінгу між школами Європи через широку онлайн-мережу, яка дозволяє: будувати освітнє партнерство, стимулювати вивчення іноземних мов та ІКТ, знайомитися з культурою та традиціями інших країн, розвивати інтелектуальний діалог.
eTwinning Plus – це робочий простір програми eTwinning в рамках Східного партнерства, створений з метою залучення до проекту сусідніх країн ЄС для поглиблення відносин між членами ЄС та країнами-сусідами.
Яка передусім включає в себе ключові ідеї: розвивати у дитини комп’ютерну грамотність, стимул для вивчення іноземної мови, командна робота, знайомство з культурою і традиціями інших країн.
Ця програма відкриває можливості підвищення мотивації до навчання; особливості отримання знань на основі сучасних підходів у навчанні. Всі отримані знання закріплюються на практиці в процесі участі у проекті.
- Вчителі з різних країн діляться досвідом, вивчають нові підходи в навчанні. Школярі отримують знання на основі сучасних підходів у навчанні.
- Програма створена ЄС з метою розвитку і підтримки середовища для співпраці та взаємодії шкіл, а не окремих навчальних закладів та їх проектів. Таким чином, обмін знаннями та розвиток здійснюється набагато швидше.
Комунальний заклад «Успенівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Гуляйпільської районної ради в рамках освітньо-культурної програми eTwinning ініціює свій проект «Ми волонтери планети Земля»
Слоган проекту «Моя земля – це люди»
Девіз проекту: «Будемо поруч, коли потрібна допомога!»
Мета проекту:
Об’єднання творчого потенціалу школярів європейських країн для ініціювання і здійснення добрих справ на благо людям, далеким і близьким.
Завдання проекту:
- Спонукання учнів до суспільно-корисної праці
- Спонукання учнів до міжкультурного спілкування
- Спонукання учнів до позиціонування гуманістичних цінностей та ідеалів
- Спонукання учнів до використання інформаційно-комунікаційних технологій
В ході реалізації проекту учні будуть самі придумувати різні добрі справи і обговорювати свої ідеї та успіхи з ровесниками з інших країн за допомогою Інтернет – ресурсів.
При цьому в учнів буде можливість набувати навички роботи в команді, вдосконалювати знання іноземної мови та розвивати вміння використовувати комп’ютерні технології.
Діяльність буде проводитися за напрямками:
- Волонтери для своєї сім’ї
- Волонтери для своєї громади
- Волонтери для своєї країни
- Волонтери для своєї планети
Для виконання проекту плануються конкретні заходи:
- Проведення трудових акцій
«Якщо зможемо – допоможемо: якщо не я – то хто?»
- Участь в Інтернет – форумі
«Волонтери за покликанням: ідеї та досягнення»
- Постановка відео-вистави
«Світ в небезпеці: потрібно діяти»
- Видання електронної книги
«Книга людськихдоль: вони заслуговують уваги»
В ході цих заходів буде проходити активний обмін думками, ідеями та інформацією зі школярами з різних країн з застосуванням різних інформаційно-комп’ютерних технологій
В результаті реалізації проекту учні зможуть придбати корисні знання, вміння, навички і досвід, необхідні для подальшого життя.
Проект покликаний перш за все зрозуміти зміст відвідування школи. Розвивати колективну діяльність, нести відповідальність за своє життя, за життя інших людей.
Проект «Ми волонтери планети Земля»
Вступне заняття.
Заняття розпочинаємо зі знайомства з поняттями: «волонтери», «волонтерство», а також перегляду відеоролика «Ми волонтери».
- Клас поділяється на команди (3-4 учнів, 5-6 команд)
- На шкільній дошці прикріплений ватман з написом «Ми волонтери планети Земля». У центрі ватману фото планети Земля
- Команди отримують завдання:
На аркушах з кольорового паперу (діти вирізають пелюстки на яких маркером або фломастером) відповідають на поставлені запитання
- Чому потрібно робити добрі справи?
- Які добрі справи можете зробити ви?
- Діти прикріплюють пелюстки з відповідями, а також, що означає термін «волонтер», «волонтерство».
- Відповіді:
Бути волонтером – це покликання;
Люди, будьте волонтерами;
Будемо говорити добрі слова і підтримаємо у тяжку хвилину;
Безоплатно руку протягнемо ми тим, кого раптово спіткала біда
Заняття 1.
Волонтери для своєї сім’ї
- Клас поділяється на команди (5-6 учнів, 3 команди, організація учасників в команди відбувається за вибором кольору світлофора (червоний, жовтий, зелений).
- Команди отримують завдання:
- Які добрі справи можете зробити ви для сім’ї?
Кожна команда презентує свої ідеї, план як ці ідеї можна реалізувати
- Діти прикріплюють свої відповіді до дошки.
- Кожна команда отримує завдання.
Скласти звіт про виконану роботу (есе, фотозвіт).
Звіти учнів
Добрі справи я роблю. Але навіть не підозрюючи, що зробила щось хороше. Іноді буває так, що коли хочеш зробити добру справу, то виходить навпаки. Але потрібно розуміти, які справи дійсно комусь допоможуть, а які навпаки зашкодять. Починати потрібно з маленьких добрих справ, а потім поступово їх ускладнювати. Помити посуд, застелити ліжко, прибрати в кімнаті – маленькі, але добрі справи. Мені дуже подобається робити добрі справи. Тому, що коли ти комусь допоможеш, тобі обов’язково скажуть спасибі.
А після подяки на душі з’являється маленький, але теплий смайлик. І цей смайлик зігріває душу цілий день. А якщо робити багато добрих справ, то з’являється багато смайликів, які будуть зігрівати душу все життя. Поки, що мені досить одного смайлика на день, але коли я виросту, то і смайликів на душі стане більше. І вони обов’язково будуть добрими. Третяк Вікторія учениця 5 класу.
Наші батьки виховують нас і заслуговують набагато більшого, ніж просто наші домашні справи, які я зроблю по дому. Ми повинні дати їм нашу любов, повагу і турботу. Це найважливіше, що ми можемо зробити для них. Коли вони знають, що ми любимо їх, серця батьків стають теплішими з кожною хвилиною. Кожен день я намагаюся робити добрі справи. Я не готовий для великих добрих справ ще. Ось чому я намагаюся робити добрі справи, які я вмію робити. Шелех Вадим учень 5 класу.
Заняття 2. Волонтери для своєї громади
Поряд з нами знаходяться люди, які потребують особливої уваги і милосердя. В нашій школі є учні, які не повинні почувати себе ущербними, неповноцінними.
Тому п’ятикласники звернулися із вітальними словами до своїх ровесників з побажаннями добре навчатися, приймати активну участь у житті класу, шкільних заходах, займатися спортом, а головне здоров’я, миру і затишку у своїй родині та рідній Батьківщині.
Свої побажання учні висловили на власноруч виготовлених сердечках. На яких від щирого серця подарували частинку свого тепла, доброти та турботи. Бо добрі справи завжди допомагають розділити чужий біль, підтримати у тяжку хвилину, розрадити у горі.
Нарівні з дорослими діти, щоб підтримати наших солдат збирають гроші, роблять обереги, малюють малюнки та пишуть листи. Маленька допомога, але така потрібна нашим солдатам, особливо від дітей.